Skomentuj

Zabawki doświadczalne dla dzieci - jakie zestawy wybrać?

Stawiając na zabawki edukacyjne, które jednocześnie będą rozwijać sensorykę, warto pomyśleć o zabawkach doświadczalnych.

Co to są zabawki doświadczalne?

Zabawki doświadczalne najczęściej dotykają tematyki biologii, chemii, fizyki, iluzji optycznych i wielu innych ciekawych dziedzin. Głównym celem zestawów edukacyjnych jest zafascynowanie malucha, wciągnięcie go na długie godziny, a przy tym nauczenie pożytecznych rzeczy i przekazanie wartościowej wiedzy.

Jeżeli nasz brzdąc ma zmysł młodego naukowca i odkrywcy, zabawki doświadczalne to coś dla niego. Dzięki nim będzie mógł stworzyć własnego robota, przeprowadzić eksperyment wybuchającego wulkanu, wyhodować własną roślinkę, skonstruować rakietę, czy opiekować się farmą termitów lub dżdżownic, a nawet zbudować własny odbiornik radiowy.

Pomysłów na zestawy doświadczalne jest bardzo wiele, a wybór jednego z nich powinien ograniczać się jedynie do tego, co ciekawi naszego malucha. Pozwalanie mu na samodzielne eksperymentowanie rozwinie zdolności analitycznego i logicznego myślenia, pozwoli na opracowywanie strategii i taktyki, a nawet może okazać się pomocne w późniejszej nauce matematyki, biologii lub innych gałęzi nauk przyrodniczych.

Zestawy doświadczalne z chemii

Zestawy doświadczalne z chemii to jedna z popularniejszych gałęzi zabawek doświadczalnych i edukacyjnych. Tego typu zestawy stawiają głównie na ciekawe i widowiskowe eksperymenty, łączenie składników, czy przeprowadzanie bezpiecznych procesów chemicznych.

Znajdziemy tu zestawy z wybuchającym wulkanem, produkcją mydła, produkcję baniek mydlanych, tworzenie perfum, balsamów do ust, czy kompletne zestawy laboratoriów chemicznych, dzięki którym można przeprowadzić wiele ciekawych eksperymentów i doświadczeń.

Zestawy doświadczalne z biologii

Tutaj znajdziemy gotowe zestawy z mikroskopami i badaniem różnych próbek z zestawu. Poza tym będziemy mogli stworzyć własną farmę dżdżownic, czy termitów, zapoznać się z budową ciała człowieka, dzięki zestawom anatomii dłoni, głowy, czy innych części ciała.

Zestawy biologiczne nastawione są również na odkrywanie i badanie różnych gatunków zwierząt. Bawiąc się takimi zabawkami, dziecko będzie mogło odkryć kościec, czy organy psów, rybek, koni i wielu innych zwierząt. Jednymi z popularniejszych zestawów biologicznych są hodowle kryształów, czy zestawy astronomiczne.

Zestawy doświadczalne w kuchni

Takie zestawy to najczęściej książka kucharska i różne dziecięce przybory do przygotowania prostych posiłków wraz z mamą/tatą lub samodzielnie. Dzięki takim zestawom doświadczalnym dziecko będzie mogło postawić pierwsze kroki w sztuce kulinarnej i nabrać ogłady w posługiwaniu się sztućcami i innymi akcesoriami przydatnymi w gotowaniu.

Od kiedy zestawy doświadczalne dla dziecka?

Najprostsze zestawy doświadczalne kierowane są już dla 2 latków i 3 latków. Większość zabawek tego typu skierowana jest głównie dla 4, 5, 6, 7 i 8 latków, a także dla dzieci powyżej 10 roku życia.

W przypadku zestawów doświadczalnych dla młodszych dzieci będą to proste zestawy, jak „Która jest godzina?”, czy „Zawody i ich atrybuty”. Dla starszych brzdąców producenci przygotowali takie zestawy jak „Mini wykopaliska dinozaury”, „Warsztacik mydełek”, „Sekrety elektroniki 180 eksperymentów” i wiele innych ciekawych zestawów.

Zestawy naukowe dla 8 latka

8 latki nie mają powodów do narzekań. Większość zestawów edukacyjnych i doświadczalnych skierowana jest na ten przedział wiekowy. Znajdziemy tu między innymi grę „Albi BrainBox Świat”, grę „Był sobie człowiek”, „Laboratorium w kuchni”, najróżniejsze metalowe łamigłówki, zestaw „Science 4 You- chemia”, „Nauka o wodzie”, czy „Eksperymenty: od Clementoni.

Zestawy doświadczalne dla dzieci od 10 lat

10, czy 12-latki będą mogły bawić się nieco bardziej skomplikowanymi zestawami- „Wulkanologią” od Liscianiogiochi, czy zestawami „Wielobarwne kryształy” od Ranok. Popularne są również gry „Chemik 20 doświadczeń”, „Szalona Chemia, Dzika Fizyka” od firmy Dromader.

Zestawy doświadczalne magik

Zestawy doświadczalne to nie tylko nauki ścisłe. Zabawki powinny być pełne magii, a takie właśnie są zestawy dla młodych magików z serii magik.

Jeżeli dziecko uwielbia klimaty czarowania, czarodziejów i magicznych zdolności, z pewnością ucieszy się z takich zestawów, jak „Magiczny Kapelusz i Biały Królik”, „Magiczna Puszka”, lub z innych zestawów z magicznymi akcesoriami.

Mikroskopy i teleskopy - zabawki naukowe

Mikroskopy i teleskopy to dwa naukowe urządzenia, z których może korzystać nawet kilkulatek. Mikroskop pozwoli zanurzyć się w mikro świat włókien, bakterii i innych ciekawych rzeczy. Teleskop z kolei pozwoli dokładnie przyjrzeć się księżycowi, konstelacjom lub bliskim Ziemi planetom.

Zestawy doświadczalne produkcja

W tematyce produkcji istnieje cała masa najróżniejszych zestawów dla małych naukowców. Dzieci mogą tworzyć mydło, produkować bańki mydlane, perfumy, najróżniejsze gluty o dziwnych właściwościach, czy smaczne przekąski w zestawach kuchennych.

Zestawy naukowe do 50 złotych

W przedziale cenowym do 50 złotych proponujemy „Warsztacik mydełek”, „Abecadło”, „Mini wykopaliska dinozaury”, Skamieniałości skały i minerały”, „Nauka o wodzie”, "Fizyka i grawitacja”, czy „Pierwszy mikroskop”.

Większość zestawów naukowych przeznaczonych dla nieco młodszych dzieci mieści się w przedziale cenowym do 50 złotych.

Zestawy naukowe do 100 złotych

Zestawy do 100 złotych odznaczają się nieco większym skomplikowaniem, obszernością, liczbą elementów i funkcjonalnością. Znajdziemy tu między innymi gry „Sekrety Elektroniki 180 eksperymentów”, Teleskop na statywie, „Magiczna lewitacja”, zestaw „Mały geniusz”, grę „Układ słoneczny”, zestaw „Fabryka eksplozji”, czy Detektor metalu.

Zestawy doświadczalne do 150 złotych

Zestawy za około 150 złotych należą do najdroższych. Są to najbardziej obszerne i najlepiej wykonane zestawy naukowe dla najmłodszych dzieci. Możemy wyróżnić tu między innymi grę „Eko zegar”, „Sekrety elektroniki 500 eksperymentów”, dwujęzyczny laptop czy „Chemik zestaw 160 doświadczeń”.

0 ocen
Oceń artykuł i Ty!

Komentarze (0)

Specjalista Morele | 03:04
Cześć!
Jeśli chcesz poznać czasy dostawy dopasowane do Twojej lokalizacji, wprowadź kod pocztowy lub nazwę miejscowości.
Kod pocztowy możesz zmienić klikając w ikonę lokalizacji
Poznaj czas dostawy

Jeśli chcesz poznać czasy dostawy dopasowane do Twojej lokalizacji, wprowadź kod pocztowy rozwijając menu “Więcej”.