Janod Gra planszowa Wyścig: Koniki Carrousel
- Maksymalna liczba graczy: 4
- Minimalna liczba graczy: 2
- Minimalny wiek gracza: 4 lata
- Rodzaj: Rodzinne
- Wersja: Gra planszowa
- Zobacz pełną specyfikację
Rodzinka przy planszy
Spędzanie czasu razem z rodziną jest niezwykle ważne w celu zacieśniania więzi, poznawania siebie wzajemnie i wyrażania uczuć. Jest na to wiele sposobów, a granie w gry planszowe to tylko jedno z nich. Planszówki mają to do siebie, że dostarczają wiele rozrywki i niezwykle wciągają - nie tylko starszych ale i młodszych graczy, a do tego wymagają więcej aktywności i komunikacji niż np. wspólne oglądanie filmów. Gry familijne są uniwersalnymi grami, stworzonymi właśnie po to, aby zadowolić jak najszersze grono odbiorców - tych bardziej jak i mniej doświadczonych graczy, dzieci, dorosłych, starszych.
Gra wyścig Koniki francuskiej marki JANOD to wspaniała zabawa dla dwóch do czterech osób – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Zestaw zawiera planszę, wykonaną z solidnego kartonu oraz drewniane elementy: 8 pionków w kształcie kolorowych uśmiechniętych koników i 1 kostkę. Gracze mają za zadanie doprowadzić swoje konie do środka planszy. Wygrywa gracz, który zrobi to jako pierwszy.
Gra ta ćwiczy koncentrację i pamięć (ma wiele zasad), rozwija zdolności motoryczne i wspiera naukę liczenia.
Gra została zaprojektowana we Francji. Zapakowana jest w estetyczne pudełko. Idealnie nadaje się na prezent.
Gry rozbudzają wyobraźnię, myślenie strategiczne i planowanie. To wspaniała rozrywka dla całej rodziny.
Janod od 1970 roku niezmiennie projektuje zabawki, które są synonimem innowacyjności, francuskiego designu i najwyższej jakości. Unikalne zabawki Janod tworzone są z drewna i innych doskonałych materiałów, a przede wszystkim z dziecięcych marzeń! Janod – JUST PLAY
kategoria: gry
seria: Carrousel
indeks: J02744
producent: Janod
wiek: 4-8 lat
liczba elementów: 1 plansza + 8 pionków + 1 kostka
materiał: karton, drewno
design: Francja
wymiary produktu: plansza 28 x 28 cm
waga produktu: 0,35 kg
wymiary opakowania: 15,8 x 4,5 x 25 cm
bezpieczeństwo i jakość: EN71-1; EN71-2, EN71-3; REACH
INSTRUKCJA
KOD PRODUCENTA: J02744
WIEK: 4-8 lat
LICZBA GRACZY: 2-4
ELEMENTY: 1 kartonowa plansza + 8 drewnianych pionków + 1 drewniana kostka
CZAS ROZGRYWKI: 30 minut
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Rozłóż planszę i umieść pionki-konie w odpowiadających im kolorem stajniach – rogach planszy.
ZASADY GRY
Każdy z graczy wybiera dla siebie kolor figur (każdy ma 2 konie). Gracze kolejno rzucają kostką. Ten, który wyrzuci największą liczbę oczek, rozpoczyna grę. Pionki poruszają się po planszy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. By koń gracza mógł opuścić stajnię, gracz ten musi wyrzucić 6 oczek na kostce. Wówczas umieszcza on jednego ze swoich koni na pozycji startowej, tj. polu z gwiazdką i ponownie rzuca kostką. Jeśli znów wyrzuci 6 oczek, może wyprowadzić ze stajni drugiego konia.
Gracz przesuwa konia do przodu o liczbę pól, odpowiadającej liczbie oczek, wyrzuconych na kostce. Żaden koń nie może wyprzedzić innego, więc jeśli dotrze do pola, na którym jest już inny koń, musi się cofnąć o pozostałą liczbę oczek. Jedno pole może zajmować tylko jeden koń, więc jeśli trafi na już zajęte pole, zajmuje to miejsce, a koń, który się tam znajduje, musi wrócić do stajni. Aby koń, który wrócił do stajni, mógł ją znów opuścić, gracz musi ponownie wyrzuć na kostce 6 oczek.
Po pokonaniu całej trasy wokół planszy („obejściu” całej planszy), gracz musi ustawić konia przed polem z numerem 1 (jednolite pole, bez żadnego dodatkowego wzoru) w kolumnie, która odpowiada mu kolorem. Jeśli wyrzuci zbyt dużą liczbę oczek, musi cofnąć pionek o pozostałą różnicę. Na przykład jeśli od pola tuż przed 1 gracza dzielą 3 kroki, a na kostce wyrzuca 4 oczka, rusza pionek o te 3 kroki do przodu i cofa o 1. W kolumnie każdy koń przesuwa się o wyrzuconą liczbę kroków – od 1 do 6. Jeśli gracz wyrzuci zbyt dużą liczbę oczek, musi cofnąć pionek o pozostałą różnicę (jak w przykładzie powyżej). Kiedy trafi na pole nr 6, gracz musi wyrzucić kolejną 6, aby jego koń mógł zakończyć grę. Do momentu wyrzucenia drugiej 6 przez gracza, koń nie zmienia już położenia. Zwycięża gracz, którego oba konie dotrą do końca wyścigu.
Szybsza wersja gry: każdy gracz może grać tylko jednym koniem.
CEL GRY
Celem gry jest dotarcie do pola na środku planszy. Wygrywa gracz, który doprowadzi tam oba swoje konie jako pierwszy.
LINK do instrukcji/zasad gry
Dobrej zabawy!
www.janod.pl
- Maksymalna liczba graczy 4
- Minimalna liczba graczy 2
- Minimalny wiek gracza 4 lata
- Rodzaj Rodzinne
- Wersja Gra planszowa
Market
Morele MAX to gwarancja darmowej dostawy od , możliwości zwrotu zakupów nawet do 30 dni oraz bezpłatnego zwrotu do Paczkomatów 24/7 i Punktów DPD Pickup.
Aktywuj pakiet już dzisiaj i zacznij oszczędzać!
Sprawdź, co zyskasz dla tego zakupu