http://www.hulahop.pl/wiadomosc/gra-kooperacyjna-horror-w-arkham-ktory-dodatek-warto-kupic/8268/ 2018-03-21 10:48:01.000000

Gra kooperacyjna Horror w Arkham – który dodatek warto kupić?

Horror w Arkham to wciągająca kooperacyjna gra karciana, której niesamowita fabuła sprawiła, że ludzie na całym świecie dali się porwać przygodzie, spędzając przy niej długie godziny pełne doskonałej rozrywki na poziomie. Czym jednak gra zasłużyła sobie na taką popularność? Co jest jest prawdziwym sekretem?

O grze

Prezentowana planszówka wydana została przez firmę Galakta i nadaje się dla dzieci od dwunastego roku życia, zaś grać w nią można w grupie do ośmiu graczy. Fabuła rozrywki usytuowana jest w Massachusetts w roku 1926 w realiach, w których na całym świecie zaczęły otwierać się portale, z wnętrza których wychodzić zaczęły potwory, a im więcej się ich otwiera, tym większe jest zagrożenie, że do świata ludzi przedostanie się istota o niezwykle mrocznej, niezgłębionej sile. Podczas rozgrywki gracze wcielą się w postaci badaczy, którzy pragną odeprzeć siły zła, ratując świat przed ostateczną zagładą, sięgając do pradawnych podań i mitów, w których znajdą wskazówki niezbędne do uratowania świata.

Zasady gry

Podczas rozgrywki Horroru w Arkham gracze wcielą się w role badaczy, których zadaniem będzie stawienie czoła potworom oraz odnalezienie wskazówek, dzięki którym będą w stanie uchronić świat od zagłady. By to osiągnąć, gracze będą musieli ze sobą współpracować oraz wykazać się logicznym myśleniem, pomysłowością i doskonałym zarządzaniem swoimi środkami, by w najlepszy sposób spożytkować je w swoim ruchu, by wyprzedzić nadciągające z głębin wszechświata zło.

Instrukcja gry

By lepiej zrozumieć specyfikę działania gry, warto przyjrzeć się instrukcji, dzięki której dowiesz się, w jaki sposób korzystać z planszówki, by rozgrywka sprawiała radość i dawała ogrom satysfakcji. Zasady są następujące:

  • Po przygotowaniu do gry, które uwzględnia rozłożenie planszy, wybranie badaczy, określenie pierwszego gracza oraz tasowanie kart, następuje rozgrywka właściwa podzielona na pięć faz.
  • Faza I: Utrzymanie, w trakcie której gracze mogą odwrócić wyczerpane karty, aktywować utrzymanie bądź dostosować umiejętności postaci;
  • Faza II: Ruch, w trakcie którego gracz porusza się po planszy. Może to robić po mieście Arkham i w Innych Światach, a w wyniku ruchu dojść może do zatrzymania badacza;
  • Faza III: Spotkania w Arkham, w której gracz musi wykonać jedną z dwóch akcji w zależności od tego, czy w jego pobliżu znajduje się Brama;
  • Faza IV: Spotkania w innych światach, podczas której gracze dobierają karty Bram, od których zależeć będzie charakter ich spotkania;
  • Faza V: Mity. W tej fazie gracz wykonuje takie akcje, jak: otworzenie bramy, wprowadzając nowego potwora, umieszczanie żetonu wskazówek, poruszenie potworami oraz aktywowanie zdolności Mitów.

Grę można wygrać w momencie, gdy badaczom uda się zamknąć wszystkie i zebrać odpowiednie trofea, zapieczętować bramę bądź wygnać Przedwiecznego.

Dodatki

Niezwykle rozbudowana gra planszowa doczekała się również licznych dodatków i zestawów uzupełniających, dzięki którym przygoda z Horrorem w Arkham zapewni jeszcze więcej doskonałej zabawy. Dodatki te, to:

  • Czarna Koza z Lasu
  • Klątwa Czarnego Faraona
  • Koszmar z Dunwich
  • Czyhający w Progu
  • Uniwersytet Miskatonic
  • Król w Żółci
  • Mgły nad Kingsport
  • Widmo nad Innsmouth
  • Blada Maska
  • Noc czarnych gwiazd
  • Echa przeszłości
  • Nieopisywalna przysięga
  • County Express
  • Muzeum Miskatonic
  • Bezwymiarowe i Niewidzialne
  • Zagubieni w Czasie i Przestrzeni
  • Dziedzictwo Dunwich
  • Szlak do Carcosy
  • Krew na Ołtarzu
  • Gdzie czeka zagłada
  • Widmo prawdy

Horror w Arkham to gra karciana, dlatego też w zestawach uzupełniających znaleźć można zestawy różnorodnych, tematycznych kart, które rozbudują rozgrywkę, sprawiając, że jej mechanika i fabuła staną się jeszcze ciekawsze. Dodatki do gry karcianej wymagają podstawowej wersji gry, nie nadają się do samodzielnej gry.

O grze

Prezentowana planszówka wydana została przez firmę Galakta i nadaje się dla dzieci od dwunastego roku życia, zaś grać w nią można w grupie do ośmiu graczy. Fabuła rozrywki usytuowana jest w Massachusetts w roku 1926 w realiach, w których na całym świecie zaczęły otwierać się portale, z wnętrza których wychodzić zaczęły potwory, a im więcej się ich otwiera, tym większe jest zagrożenie, że do świata ludzi przedostanie się istota o niezwykle mrocznej, niezgłębionej sile. Podczas rozgrywki gracze wcielą się w postaci badaczy, którzy pragną odeprzeć siły zła, ratując świat przed ostateczną zagładą, sięgając do pradawnych podań i mitów, w których znajdą wskazówki niezbędne do uratowania świata.

Zasady gry

Podczas rozgrywki Horroru w Arkham gracze wcielą się w role badaczy, których zadaniem będzie stawienie czoła potworom oraz odnalezienie wskazówek, dzięki którym będą w stanie uchronić świat od zagłady. By to osiągnąć, gracze będą musieli ze sobą współpracować oraz wykazać się logicznym myśleniem, pomysłowością i doskonałym zarządzaniem swoimi środkami, by w najlepszy sposób spożytkować je w swoim ruchu, by wyprzedzić nadciągające z głębin wszechświata zło.

Instrukcja gry

By lepiej zrozumieć specyfikę działania gry, warto przyjrzeć się instrukcji, dzięki której dowiesz się, w jaki sposób korzystać z planszówki, by rozgrywka sprawiała radość i dawała ogrom satysfakcji. Zasady są następujące:

  • Po przygotowaniu do gry, które uwzględnia rozłożenie planszy, wybranie badaczy, określenie pierwszego gracza oraz tasowanie kart, następuje rozgrywka właściwa podzielona na pięć faz.
  • Faza I: Utrzymanie, w trakcie której gracze mogą odwrócić wyczerpane karty, aktywować utrzymanie bądź dostosować umiejętności postaci;
  • Faza II: Ruch, w trakcie którego gracz porusza się po planszy. Może to robić po mieście Arkham i w Innych Światach, a w wyniku ruchu dojść może do zatrzymania badacza;
  • Faza III: Spotkania w Arkham, w której gracz musi wykonać jedną z dwóch akcji w zależności od tego, czy w jego pobliżu znajduje się Brama;
  • Faza IV: Spotkania w innych światach, podczas której gracze dobierają karty Bram, od których zależeć będzie charakter ich spotkania;
  • Faza V: Mity. W tej fazie gracz wykonuje takie akcje, jak: otworzenie bramy, wprowadzając nowego potwora, umieszczanie żetonu wskazówek, poruszenie potworami oraz aktywowanie zdolności Mitów.

Grę można wygrać w momencie, gdy badaczom uda się zamknąć wszystkie i zebrać odpowiednie trofea, zapieczętować bramę bądź wygnać Przedwiecznego.

Dodatki

Niezwykle rozbudowana gra planszowa doczekała się również licznych dodatków i zestawów uzupełniających, dzięki którym przygoda z Horrorem w Arkham zapewni jeszcze więcej doskonałej zabawy. Dodatki te, to:

  • Czarna Koza z Lasu
  • Klątwa Czarnego Faraona
  • Koszmar z Dunwich
  • Czyhający w Progu
  • Uniwersytet Miskatonic
  • Król w Żółci
  • Mgły nad Kingsport
  • Widmo nad Innsmouth
  • Blada Maska
  • Noc czarnych gwiazd
  • Echa przeszłości
  • Nieopisywalna przysięga
  • County Express
  • Muzeum Miskatonic
  • Bezwymiarowe i Niewidzialne
  • Zagubieni w Czasie i Przestrzeni
  • Dziedzictwo Dunwich
  • Szlak do Carcosy
  • Krew na Ołtarzu
  • Gdzie czeka zagłada
  • Widmo prawdy

Horror w Arkham to gra karciana, dlatego też w zestawach uzupełniających znaleźć można zestawy różnorodnych, tematycznych kart, które rozbudują rozgrywkę, sprawiając, że jej mechanika i fabuła staną się jeszcze ciekawsze. Dodatki do gry karcianej wymagają podstawowej wersji gry, nie nadają się do samodzielnej gry.

Kategoria: Poradniki
Data: 07.03.2018
Social
5,0
1 ocena
Moja ocena
Lista komentarzy jest pusta.